Pizzasallad



Receptet på pizzan får ni vänta på, jag åt en bit banan-lins-curry-pizza från frysen idag till lunch och gjorde en liten sallad till. Så receptet räcker väl till en person ungefär...

Du behöver:
½-1 dl kokta stora vita bönor
en bit vitkål. Jag har ingen våg så jag kan inte säga hur många gram...
ca 1 tsk timjan
vitvinsvinäger
olja
örtsalt
svartpeppar
3-4 körsbärstomater

Lägg bönorna i en skål eller tallrik. Krossa timjanen i handen och strö över. (Torkade örtkryddor ska ju alltid smulas sönder för att få ut maximal smak, alla kanske redan vet det, men man vet aldrig vilka viktiga livskunskaper som kan ha gått små bloggläsare förbi...) Vrid några varv på pepparkvarnen och strö på lite örtsalt. Tillsätt någon god olja, olivolja eller kallpressad rapsolja. Eller som jag, då vi hade slut på sånt, ta lite olja från en burk soltorkade tomater. Jag tog ungefär två teskedar, det räckte. Skvätt på lite vinäger. Strimla vitkålen, dela körsbärstomaterna på hälften och blanda med bönorna och dressingen. Klart!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0